Elevul Dima dintr-a șaptea- Mihail Drumeș

elevul-dima-dintr-101234Fiecare persoană căreia îi place să citească, a avut la un moment dat o carte care i-a marcat viața într-un fel sau altul. O carte, o poveste, un articol, un citat rătăcit pe undeva. Am descoperit că-mi place să citesc încă din clasele primare și treptat, de la povești, am trecut la cărticele și imediat la romane…

Cartea prezintă aventurile pe care un adolescent de 19 ani le trăiește atunci când ajunge la Craiova, după ce prima parte din viață și-a petrecut-o la Londra, studiind în particular. Acum urmează să o ia de la început, să vadă pentru prima oară cum este sa mergi la școală și să treci zi de zi prin tot felul de peripeții…Aici va afla ce înseamnă fericirea, dar și dezamăgirea; va câștiga, dar va și pierde; va lupta, dar va și fugi; se va maturiza… va afla ce înseamnă să iubești; va vedea ca iubirea poate fi mai puternică decât orice alt lucru pe lumea asta, dar și că ea, într-un final, chiar dacă nu se pierde, se decolorează și își pierde strălucirea într-o lume plină de paradoxuri…Va fi eroul tipic din romanele de dragoste: frumos, ambițios, inteligent, romantic, cu spirit de aventură și va trece prin toate etapele tinereții, totul oprindu-se în momentul în care decide să se sinucidă împreună cu iubita lui. Dacă au supraviețuit sau murit, vă las să descoperiți singuri.

Pe Elevul Dima dintr-a șaptea mi-l recomandase o prietenă foarte bună după ce s-a lăsat convinsă cu greu de către mama ei să citească. Eram în clasa a VIII-a, mai exact în mijlocul fluturilor din stomac cauzați de zâmbetul ștrengar al vreunui băiat. Cartea mi-a plăcut la nebunie. M-a dus în timp cu aproximativ un secol și am citit cu sufletul la gură povestea de dragoste dintre Dima și Lotte. Povestea lor de iubire este una tipică pentru acele vremuri, pură, adevărată, împletită cu umor, sensibilitate și cu tot ce putea presupune viața de licean de atunci. Rămăsese oficial, cartea mea preferată. În clasa a X-a, am decis s-o citesc din nou. Am retrăit din nou cu sufletul la gură romanul, de data asta însă ca elevă de liceu. M-am regăsit de această dată mai mult decât data trecută, iar cartea mi-a plăcut și mai mult. Am spus întotdeauna că nu are rost să citești ceva de mai multe ori, din moment ce știi deja ce se întâmplă, dar doi ani mai târziu, am simțit nevoia să-mi retrăiesc adolescența de pe plan sufletesc, încă o dată. Poate faptul că eram în ultimul an de liceu și că știam că urmează abia acum să dau nas în nas cu viața m-a emoționat și m-a făcut să vreau această carte din nou pe mâna mea. Nu o aveam și am căutat-o prin anticariate până am dat de ea. Am pus-o în bibliotecă și știu că întotdeauna, de unde voi veni, va fi acolo și mă va aștepta, pe mine, adolescenta îndrăgostită și nu femeia copleșită de griji și responsabilități care voi deveni peste ani.

*Recomand de asemenea „Scrisoare de dragoste” şi „Invitaţie la vals” de acelaşi autor. Sunt scrise în aceeaşi manieră, însă sunt la fel de frumoase şi deosebite.

Posted on 1 Ianuarie 2015, in Cărţi and tagged , , , , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

Mozaic profan

Fa ce simti si iubeste la infinit

Blogul Oramea

Citește. Înțelege. Visează. Speră.

brigittacalatoreste

Cred cu tărie că în viața asta rămânem doar cu ce am visat, cu ce am iubit și cu cât am călătorit…

Stilul Meu Natural

Campania Stilul Meu Natural "Cinci porţii de legume, fructe sau suc de fructe"

Joaca de-a cuvintele

Nu am multe de spus, dar am atatea de scris.

roxanaaaaaaaa

A fine WordPress.com site

Catalin Petrovici

♔ ♊ - ♢ ♤ ♡ ♧ mente aperta ♢ ♤ ♡ ♧ - ♪ ♬♫ ♪ ♩ ♬

ingerulrafael

Biserica gandurilor mele, revarsata in cuvinte sincere.

Andra Puiu

"A man who wants something will find a way. A man who doesn't will find an excuse. "

Juliacastorp's Blog

Studii de dans macabru

MM's Blog

The best gift you are ever going to give someone— the permission to feel safe in their own skin. To feel worthy. To feel like they are enough. — Hannah Brencher

intrenoaptesizi

A fine WordPress.com site

Thea

,,Who are you when no one is watching ?''

